Medium:2CD - Formát: 2x Audio CD Žánr: Klasika Stopáž: 1:34:43 Hudba: Jan Dismas Zelenka (1679-1745) Ensemble Berlin Prag: Dominik Wollenweber Vilém Veverka – hoboj Jakub Černohorský – housle Mor Biron – fagot Barbara Maria Willi – cembalo Ulrich Wolff – kontrabas Odborný konzultant – Reinhard Goebel Reinhard Goebel, slovutný znalec barokní hudby, ve svém textu se vší autoritou řadí Zelenku (ve společnosti Bacha a Händela) mezi pětici nejlepších komponistů první půle 18. století a častuje ho... Celý popis
Koupit za 372 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Triosonáty ZWV 181 - 2 CD
Doprava:
zdarma
Skladem
372 Kč
Koupit za 372 Kč
Triosonáty ZWV 181 - 2 CD - Zelenka Jan Dismas
Doprava:
72 Kč
426 Kč
Koupit za 426 Kč
Ensemble Berlin Prag: Zelenka - Triosonáty ZWV 181 (2 CD)
Doprava:
65 Kč
Skladem
415 Kč
Koupit za 415 Kč
Triosonáty ZWV 181 - 2 CD - Jan Dismas Zelenka
Doprava:
29 Kč
Skladem
462 Kč
Koupit za 462 Kč
Jan Dismas Zelenka: Trio Sonatas, ZWV 181 (CD / Album)
Doprava:
45 Kč
689 Kč
Koupit za 689 Kč
Popis
Medium:2CD - Formát: 2x Audio CD
Žánr: Klasika
Stopáž: 1:34:43
Hudba: Jan Dismas Zelenka (1679-1745)
Ensemble Berlin Prag:
Dominik Wollenweber
Vilém Veverka – hoboj
Jakub Černohorský – housle
Mor Biron – fagot
Barbara Maria Willi – cembalo
Ulrich Wolff – kontrabas
Odborný konzultant – Reinhard Goebel
Reinhard Goebel, slovutný znalec barokní hudby, ve svém textu se vší autoritou řadí Zelenku (ve společnosti Bacha a Händela) mezi pětici nejlepších komponistů první půle 18. století a častuje ho přívlastky „grandiózní a fantastický". Cyklus šesti sonát pro dva hoboje, fagot a continuo je důkazem, že takové tvrzení není donebevolající troufalost, leč zcela opodstatněný názor, nad kterým je třeba se zamyslet. Pravda, v drážďanské dvorní kapele se Zelenka odpovídajícího ocenění nedočkal; byť po mnoho let de facto plnil veškeré závazky kapelníka a dvorního komponisty za nemocného a r. 1729 zemřelého Heinichena, kdekterý řadový člen kapely měl vyšší plat a jeho žádost o jmenování dvorním kapelníkem zůstala nevyslyšena (ostatně, stejně byl odmítnut i J. S. Bach).
Zelenkovy sonáty patří k jeho „volné" tvorbě, psané z nejvnitřnější potřeby, mimo veškeré oficiální závazky. Zelenka v nich jde až na samé hranice možností – jak po stránce technických nároků na interprety, tak z hlediska použitých kompozičních postupů a výrazových prostředků, včetně pozoruhodné architektury cyklu jako celku. Výsledek je velkolepý a fascinující; ve své komplexnosti a nadčasovosti snese srovnání snad jen se šesticí violoncellových suit J. S. Bacha. Když se tohoto skvostu chopí hudebníci otevřené mysli a kvalit hráčů Berlínské filharmonie, můžeme se těšit na velký muzikantský svátek. Výjimečnost této nahrávky tkví ve spojení technických možností moderních nástrojů s hlubokým vhledem do barokní interpretace. Další příležitost žasnout nad Zelenkovým géniem.
Až na hranici možností: vrcholné dílo Jana Dismase Zelenky v rukou skutečných mistrů!!!
Žánr: Klasika
Stopáž: 1:34:43
Hudba: Jan Dismas Zelenka (1679-1745)
Ensemble Berlin Prag:
Dominik Wollenweber
Vilém Veverka – hoboj
Jakub Černohorský – housle
Mor Biron – fagot
Barbara Maria Willi – cembalo
Ulrich Wolff – kontrabas
Odborný konzultant – Reinhard Goebel
Reinhard Goebel, slovutný znalec barokní hudby, ve svém textu se vší autoritou řadí Zelenku (ve společnosti Bacha a Händela) mezi pětici nejlepších komponistů první půle 18. století a častuje ho přívlastky „grandiózní a fantastický". Cyklus šesti sonát pro dva hoboje, fagot a continuo je důkazem, že takové tvrzení není donebevolající troufalost, leč zcela opodstatněný názor, nad kterým je třeba se zamyslet. Pravda, v drážďanské dvorní kapele se Zelenka odpovídajícího ocenění nedočkal; byť po mnoho let de facto plnil veškeré závazky kapelníka a dvorního komponisty za nemocného a r. 1729 zemřelého Heinichena, kdekterý řadový člen kapely měl vyšší plat a jeho žádost o jmenování dvorním kapelníkem zůstala nevyslyšena (ostatně, stejně byl odmítnut i J. S. Bach).
Zelenkovy sonáty patří k jeho „volné" tvorbě, psané z nejvnitřnější potřeby, mimo veškeré oficiální závazky. Zelenka v nich jde až na samé hranice možností – jak po stránce technických nároků na interprety, tak z hlediska použitých kompozičních postupů a výrazových prostředků, včetně pozoruhodné architektury cyklu jako celku. Výsledek je velkolepý a fascinující; ve své komplexnosti a nadčasovosti snese srovnání snad jen se šesticí violoncellových suit J. S. Bacha. Když se tohoto skvostu chopí hudebníci otevřené mysli a kvalit hráčů Berlínské filharmonie, můžeme se těšit na velký muzikantský svátek. Výjimečnost této nahrávky tkví ve spojení technických možností moderních nástrojů s hlubokým vhledem do barokní interpretace. Další příležitost žasnout nad Zelenkovým géniem.
Až na hranici možností: vrcholné dílo Jana Dismase Zelenky v rukou skutečných mistrů!!!
Parametry
Rok vydání | 2018 |
Typ nosiče | CD |
Žánr | klasická hudba |
Vydavatelství | !K7 Records |
Interpret | Jan Dismas Zelenka |